O parte extrem de importantă a oricărei afaceri de tip restaurant este estimarea viitoarelor vânzări. Este nevoie să ai stabilită o cifră  clară pe care crezi ca o vei câștiga pe zi, pe lună sau pe an. O estimare a vânzărilor unui restaurant poate porni de la numărul de locuri din sală, aria de acoperire pentru delivery, de la media pe bon sau de la maximele și minimele de sezon. De asemenea, ar fi indicat ca aceste estimări să se facă separat pe mâncare și pe băutură.expert groups_OI_6_2014_1

Calculeaza media de clienți a restaurantului

Când numeri locurile din sala restaurantului tău, trebuie să estimezi de câte ori pot fi ele ocupate și eliberate pe parcursul unei ture de lucru. Dacă restaurantul tău este de tipul „fine dininng” e posibil ca mesele tale să fie ocupate o singură dată pe parcursul unei ture. Într-un restaurant mai puțin rafinat, de tip cafenea sau de zi, mesele pot fi ocupate de mai multe ori pe parcursul unei ture.

Înțelegerea notei de plată

O dată ce ai estimat numărul de clienți ai restaurantului tău pe o tură de lucru, trebuie ospatar la masasă estimezi și media pe bon a acestora. Ține cont de faptul că micul dejun este de obicei cea mai ieftină masă a zilei, că prânzul are de obicei un preț mediu și că cina este cea mai scumpă.

Oamenii consumă de obicei bere, vin sau cocktails la cină, ceea ce ajută la creșterea notei de plată. Dar, tot ei, au tendința de a petrece mai mult timp la cină, ceea ce înseamnă că îți vor ocupa masa o perioadă mai îndelungata, ceea ce va avea un impact asupra mediei de clienți a restaurantului tău.

Pune-ți toate aceste calcule într-un grafic lunar, pe care să îl incluzi in planul businessului tău, sau solicită gratuit ajutorul consultanților Rb Consulting. Nu numai că te va ajuta cu partea financiară, dar îți va oferi și o ideea despre target-urile pe care trebuie să le atingi pentru a avea profit și pentru a rămane pe piață.